top of page

"De volgende doorbraak van de mensheid komt met het uitvinden van De Nieuwe Opvoedingsfilosofie"

                                                                              -  Gebr. Strugatsky

Pedagogische visie

Wij, als ouders, als docenten, als maatschappij, voeden geen artsen, ingenieurs of pedagogen op. Wij hebben het vormen van ontwikkelde, en vooral ook redelijke mensen als taak. Zulke jonge mannen en vrouwen zullen in de toekomst met gevoel van Eer, Geweten en Plichtsbesef door het leven gaan, waardoor ze zullen uitblinken op elke bekleedde post.

Wij richten ons op Lichamelijke Opvoeding, daar het een onderdeel is van algemene ontwikkeling. Een gezond geest zit immers in een gezond lichaam.

Wij zijn constant op zoek naar de gulden snede tussen veiligheid en progressie (vooruitgang komt voort uit het verleggen van grenzen!).

Zo richten we ons bij de kinderen op strandsambo, dit omdat het aanleren van werptechnieken het moeilijkst is. Grondgevecht is in onze ogen onnodige blessuregevaar op jonge leeftijd.

Als de pupil in de puberteit is beland, en diverse hormonen spelen. Hormonen die in deze ontwikkelingsfase voor sociale problemen kunnen zorgen, als er geen 'uitlaatklep' gevonden wordt. Is het tijd om zichzelf eens in het sportsambo te proberen.  Op deze leeftijd manifesteert de jonge atleet zich als sportman.

Bij de volwassenen zijn de wedstrijdambities meestal op. Zichzelf in goede fysieke vorm houden en zelfverdediging zijn vaker de motieven. In deze leeftijdsgroep  richten we ons meer op gevechtssambo.

 

​

bottom of page